Mer om projektansökan

Inom SLU Partnerskap Alnarp genomförs forskningsprojekt i samverkan mellan akademi och näringsliv. Samarbetet ska leda till forskning och utbildning av hög kvalitet och bidra till hållbar utveckling både ur ett företagar- och samhällsperspektiv. Ansökan görs i samverkan mellan medarbetare på Alnarp och våra partners.
Hur går ansökan till?
Innan du ansöker är det bra om du diskuterat din idé med verksamhetsledare och/eller ämnesgruppskoordinator för att se om den ligger i linje med syftet med projektmedlen. Då får du råd om vilken ämnesgrupp som bör bereda din ansökan och du kan även få råd om relevanta samarbeten.
- Är det första gången som du söker? Börja med att läsa om partnerskapsprojekt på den här sidan.
- Förbered din ansökan med gedigen projektbeskrivning, plan för kommunikation och resultatspridning samt budget.
- Ansökan görs i elektroniskt formulär. Spara den ifyllda ansökan genom att klicka på spara-knappen längst ner i formuläret.
- Signering av ansökan av den sökande och prefekt sker med elektronisk signering via EduSignskicka ansökan i PDF-format till partnerskapalnarp@slu.se.
- Inkomna ansökningar bereds i respektive ämnesgrupper. Beslut fattas i SLU Partnerskap Alnarps styrgrupp, normalt i slutet av mars respektive i slutet av november varje år.
Ansökningar om finansiering för seminarier och examensarbeten
Vill du ansöka om finansiering för att arrangera ett seminarium, mötesplats eller examensprojekt kan du göra det löpande under året. Läs mer på: Ansökningar till seminarier/workshops
Kontaktinformation
Håkan Schroeder
Tf chef vid Enheten för samverkan och utveckling och verksamhetsledare för SLU Partnerskap Alnarp
hakan.schroeder@slu.se, 040-41 51 33, 070-317 69 53