Ansök om fartygstid på Svea genom Swerve

Publicerad: 30 augusti 2024

Välkommen att ansöka om fartygstid ombord på Svea, eller på något av de övriga fem fartyg som ingår i infrastruktursatsningen SWERVE. Deadline är 13 oktober.

Swedish Research Vessel Infrastructure for Marine Research (SWERVE) är en nationell infrastruktur som finansieras av Vetenskapsrådet. Här samverkar sju organisationer för att förbättra förutsättningarna för svensk fartygsbaserad havsforskning, genom att ge svenska marina forskare enklare tillgång till fartyg, utrustning, teknisk expertis och data.

SWERVE samordnar därför en öppen utlysning av fartygstid, där högkvalitativa forskningsförslag kommer att tilldelas fartygstid på ett av de sex SWERVE-fartygen Svea, Ocean Surveyor, KBV181, Skagerak, Electra och Oden.

Mer information och ansökningsformulär. Sista ansökningsdag: 13 oktober

Fakta:

Om SWERVE

Swedish Research Vessel Infrastructure for Marine Research (SWERVE) är en nationell infrastruktur som finansieras av Vetenskapsrådet för att ge förbättrad tillgång till fartygs- och datainfrastruktur för svenska marina forskare och stödja utbildning av ett nationellt nätverk av marina tekniker.

Göteborgs universitet är värdorganisation för SWERVE och ansvarar för infrastrukturens förvaltning och leverans.

Mattias Sköld, forskare
Institutionen för akvatiska resurser, Havsfiskelaboratoriet, SLU