CV-sida

Lotta Albihn

Lotta Albihn
Marknadsstrateg på enheten för extern kommunikation

Presentation

Jag ansvarar för att utarbeta strategier och kampanjer inom studentrekrytering, med siktet inställt mot att fördubbla antalet studenter inom 10 år.

Jag har tidigare arbetat bland annat som nordisk kampanjchef för varumärkena Bosch och Siemens, samt svensk varumärkeschef för samma varumärken.

Jag har även arbetat som kategorichef inom vitvarubranchen (Electrolux, Bosch och Siemens) där jag haft ett helhetsansvar för både försäljning och marknadsföring.

Innan dess arbetade jag som managementkonsult inom strategi med stora kunder inom både offentlig och privat sektor.

Bakgrund

I urval:

BSH, kategorichef, kampanj och varumärkeschef, 2011-2018

Electrolux, kategorichef, 2010-2011

CFI, managementkonsult, 2008-2009

Uppsala Universitet, ekonomi och praktisk svenska, 2000-2006