Forest management and conservation biology
Course evaluation
The course evaluation is now closed
BI1416-10118 - Course evaluation report
Once the evaluation is closed, the course coordinator and student representative have 1 month to draft their comments. The comments will be published in the evaluation report.
Additional course evaluations for BI1416
Academic year 2024/2025
Forest management and conservation biology (BI1416-10141)
2024-09-02 - 2024-10-31
Academic year 2023/2024
Forest management and conservation biology (BI1416-10174)
2023-08-28 - 2023-10-30
Syllabus and other information
Syllabus
BI1416 Forest management and conservation biology, 7.5 Credits
Skogsskötsel och naturvårdsbiologiSubjects
Biology Biology Forestry ScienceEducation cycle
Bachelor’s levelModules
Title | Credits | Code |
---|---|---|
Species identification | 1.5 | 0001 |
Excursions | 1.0 | 0002 |
Exam | 4.0 | 0003 |
Experimental design and analysis of variances | 1.0 | 0004 |
Advanced study in the main field
First cycle, has less than 60 credits in first-cycle course/s as entry requirementsBachelor’s level (G1F)
Grading scale
The grade requirements within the course grading system are set out in specific criteria. These criteria must be available by the course start at the latest.
Language
SwedishPrior knowledge
15 credits Forestry science and 15 credits BiologyObjectives
x
Content
x
Grading form
The grade requirements within the course grading system are set out in specific criteria. These criteria must be available by the course start at the latest.Formats and requirements for examination
x
If a student has failed an examination, the examiner has the right to issue supplementary assignments. This applies if it is possible and there are grounds to do so.
The examiner can provide an adapted assessment to students entitled to study support for students with disabilities following a decision by the university. Examiners may also issue an adapted examination or provide an alternative way for the students to take the exam.
If this syllabus is withdrawn, SLU may introduce transitional provisions for examining students admitted based on this syllabus and who have not yet passed the course.
For the assessment of an independent project (degree project), the examiner may also allow a student to add supplemental information after the deadline for submission. Read more in the Education Planning and Administration Handbook.
Other information
The right to participate in teaching and/or supervision only applies for the course instance the student was admitted to and registered on.
If there are special reasons, students are entitled to participate in components with compulsory attendance when the course is given again. Read more in the Education Planning and Administration Handbook.
Additional information
-Responsible department
Department of Wildlife, Fish, & Environmental Studies
Cooperating departments:
Further information
Grading criteria
INNEHÅLL
Generell Godkänd nivå: Studenten ska efter avslutad kurs ha uppnått målen.
A) Beskrivning för Naturvård
Studenten ska efter avslutad kurs kunna:
1. Redogöra för svensk markanvändningshistoria, samt för mänskliga aktiviteters inverkan på
skogens natur- och kulturvärden.
2. Redogöra för naturvårdsvetenskapens ekologiska och samhällsvetenskapliga grunder.
3. Identifiera naturvårdsarter i svensk skog och beskriva deras ekologiska krav.
B) Beskrivning för Skogsskötsel: För betyget Godkänt (3) ska studenten efter avslutad kurs kunna:
- 1) Beskriva träds tillväxt över tid och hur den påverkas av skötselåtgärder
- 2) Beskriva beståndsdynamik i enskiktad och fullskiktad barrskog och diskutera hur beståndsdynamiken påverkas av skötselåtgärder
- 3) Beskriva för grunderna vid anläggning och skötsel av björkskog
- 4) Beskriva hur virkesproduktionen påverkas av blandning av flera trädslag och hur detta kan studeras
- 5) Beskriva och beräkna effekt av kvävegödsling på volymproduktion i barrskog
- 6) Översiktligt redogöra för introduktionen av contorta i Sverige samt contortans produktion
- 7) Översiktligt redogöra för hur skogsskötseln måste anpassas för att uppfylla certifieringssystemens krav
- 8) Beskriva hur kalhuggning påverkar markförhållanden och mikroklimat
- 9) Redogöra för föryngringsåtgärders inverkan på beståndsutveckling
MOMENT
För godkänt krävs :
- Godkänt på DUGGA Arter 30:e September - Identifiera naturvårdsarter i svensk skog
En chans till inom kursen (G/IG)
- Närvaro samtliga EXKURSIONER – dvs 4 st
Uppgifter i efterhand OM särskilda skäl. Vid ogiltig frånvaro kan studenten få göra om momentet vid nästkommande kurstillfälle.
- Godkänt Tenta – QUIZZ
Öva på quizz-frågor under kursens gång. Sedan ska ni klara av 25 slumpvis dragna frågor. Obegränsat antal försök.
- Skriftliga INLÄMNINGSUPPGIFTER avklarade
FÖR HÖGRE BETYG (4 och 5) :
- Betyg 4 och 5 examineras genom separat, individuell hemtentamen. Lämnas in senast den 24 Oktober. Observera att det bara finns ett enda tillfälle för att lämna in hemtentamen. Det finns alltså inte något ”omtentatillfälle” för hemtentamen.
- Hemtentamen examineras endast under förutsättning att studenten har uppnått godkänt resultat på övriga examinationsmoment och lämnat in hemtentan på angivet sätt.
- För att kvalificeras för betyg 4 eller 5 så skall svaret uppfylla krav på språklig korrekthet, saklighet och fullständighet
- För betyg 4 ska svaret dessutom visa på fördjupad förståelse för de samband och avväganden som redovisas, i form av uppvisande av goda kunskaper, samt utvecklade och relativt väl underbyggda resonemang.
- För betyg 5 ska svaret visa på en ingående förståelse för de samband och avväganden som redovisas, i form av uppvisande av mycket goda kunskaper, samt välutvecklade och väl underbyggda resonemang.