Environmental impact assessment, environmental communication and nature interpretation - methods and skills development
Course evaluation
The course evaluation is open
Please fill in the evaluation form
You have until 2025-02-02
Additional course evaluations for MX0137
Academic year 2023/2024
2023-12-01 - 2024-01-14
Academic year 2022/2023
2022-12-02 - 2023-01-15
Academic year 2021/2022
2021-12-03 - 2022-01-16
Academic year 2020/2021
2020-12-03 - 2021-01-17
Academic year 2019/2020
2019-12-04 - 2020-01-19
Academic year 2018/2019
2018-12-03 - 2019-01-20
Syllabus and other information
Syllabus
MX0137 Environmental impact assessment, environmental communication and nature interpretation - methods and skills development, 7.5 Credits
Miljökonsekvensbeskrivning, miljökommunikation och naturvägledning - metoder och tillämpningSubjects
Environmental Science Environmental scienceEducation cycle
Bachelor’s levelModules
Title | Credits | Code |
---|---|---|
Single module | 7.5 | 0201 |
Advanced study in the main field
First cycle, has less than 60 credits in first-cycle course/s as entry requirementsBachelor’s level (G1F)
Grading scale
The grade requirements within the course grading system are set out in specific criteria. These criteria must be available by the course start at the latest.
Language
SwedishPrior knowledge
7,5 credits in environmental science, equivalent to knowledge of environmental impact assessment and environmental communication.Objectives
Content
Grading form
The grade requirements within the course grading system are set out in specific criteria. These criteria must be available by the course start at the latest.Formats and requirements for examination
If a student has failed an examination, the examiner has the right to issue supplementary assignments. This applies if it is possible and there are grounds to do so.
The examiner can provide an adapted assessment to students entitled to study support for students with disabilities following a decision by the university. Examiners may also issue an adapted examination or provide an alternative way for the students to take the exam.
If this syllabus is withdrawn, SLU may introduce transitional provisions for examining students admitted based on this syllabus and who have not yet passed the course.
For the assessment of an independent project (degree project), the examiner may also allow a student to add supplemental information after the deadline for submission. Read more in the Education Planning and Administration Handbook.
Other information
The right to participate in teaching and/or supervision only applies for the course instance the student was admitted to and registered on.
If there are special reasons, students are entitled to participate in components with compulsory attendance when the course is given again. Read more in the Education Planning and Administration Handbook.
Additional information
-Responsible department
Department of Urban and Rural Development
Further information
Litterature list
Naturvägledning och miljökommunikation
Interpretation – kommunikation som gör skillnad
Författare: Ham S (2013) CNV:s översättning 2018
Kommentar: Kap 1-5 t o m s 82 Se separat PDF på Canvas.
Praktisk interpretation – för guider i natur- och kulturarv
Länk: https://www.slu.se/centrumbildningar-och-projekt/centrum-for-naturvagledning/publikationer/handledningar-och-stod/praktisk-interpretation---for-guider-i-natur--och-kulturarv/
Författare: Interpret Europe (2015) CNV:s översättning 2018
Naturvägledning som demokratiskt forum. I boken Skapa sammanhang
Länk: https://www.slu.se/centrumbildningar-och-projekt/centrum-for-naturvagledning/publikationer/om-naturvagledning/skapa-sammanhang/
Författare: Caselunghe. E. & Hansen, H. (2012)
Att förstå naturvägledning som ett socialt samspel mellan vägledare och vägledd.
Författare: Hallgren, L
Kommentar: Se separat PDF på Canvas.
A New Commitment for the Visitor. I temanummer av Legacy: Interpreting Controversial Issues
Författare: Knapp. D. & Forist, B. (2014)
Kommentar: Se separat PDF på Canvas.
Naturvägledning i Norden - en bok om upplevelser, lärande, reflektion och delaktighet i mötet mellan natur och människa. København: Nordiska Ministerrådet
Länk: http://norden.diva-portal.org/smash/get/diva2:1362567/FULLTEXT03.pdf
Författare: Sandberg, E. red (2019)
Kommentar: Kapitel 1 (sid 24-36), Kap 2 (sid 64-82); Kap 3 sid 142-167; Kap 4 sid 202-217 och 222-242 )
Miljöbedömning
Miljöbalken, främst 6 kap
Länk: https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/miljobalk-1998808_sfs-1998-808
Naturvårdsverkets övergripande vägledning om miljöbedömning
Länk: https://www.naturvardsverket.se/vagledning-och-stod/miljobalken/miljobedomningar/
EU kommissionens checklista avgränsning av miljöbedömning
Länk: https://ec.europa.eu/environment/eia/pdf/EIA_guidance_Scoping_final.pdf
Samråd Uppsala kommun
- Samrådsredogörelse för fördjupad översiktsplan för de sydöstra stadsdelarna inklusive Bergsbrunna
Länk: https://bygg.uppsala.se/globalassets/uppsala-vaxer/dokument/stadsplanering--utveckling/forslag-fop-sydostra-stadsdelarna/utstallning/samradsredogorelse.pdf - Dialog Uppsala kommun, Gottsunda
Länk: https://bygg.uppsala.se/planerade-omraden/gottsunda/aktuellt/sammanstallning-fran-dialog-3-december/ och https://bygg.uppsala.se/contentassets/aea814290b844b6c8a91e809fe306221/sammanst__3-dec_webb.pdf
Tvärförbindelse Södertörn
- Länsstyrelses beslut om betydande miljöpåverkan
Länk: https://nyatunnelbanan.sll.se/sites/tunnelbanan/files/Bilaga%207_L%C3%A4nsstyrelsens%20beslut%20om%20betydande%20milj%C3%B6p%C3%A5verkan.pdf - Naturvårdsverkets yttrande till Trafikverket inför deras beslut
Länk: https://www.naturvardsverket.se/contentassets/bc4aee56a3fb4c049a3da13fc19091a3/yttrande-kungorande-och-granskning-vagplan-tvarforbindelse-sodertorn.pdf
Domstolsutlåtande