Animal welfare, legislation and epizootiology
Course evaluation
The course evaluation is now closed
VM0122-20082 - Course evaluation report
Once the evaluation is closed, the course coordinator and student representative have 1 month to draft their comments. The comments will be published in the evaluation report.
Additional course evaluations for VM0122
Academic year 2024/2025
Animal welfare, legislation and epizootiology (VM0122-20080)
2024-11-11 - 2024-12-11
Academic year 2023/2024
Animal welfare, legislation and epizootiology (VM0122-20021)
2023-11-08 - 2023-12-10
Academic year 2021/2022
Animal welfare, legislation and epizootiology (VM0122-20013)
2021-11-10 - 2021-12-12
Academic year 2020/2021
Animal welfare, legislation and epizootiology (VM0122-20042)
2020-11-11 - 2020-12-13
Academic year 2019/2020
Animal welfare, legislation and epizootiology (VM0122-20151)
2019-11-11 - 2019-12-11
Syllabus and other information
Syllabus
VM0122 Animal welfare, legislation and epizootiology, 7.0 Credits
Djurskydd, författningskunskap och epizootologiSubjects
Veterinary Medicine Veterinary MedicineEducation cycle
Bachelor’s levelModules
Title | Credits | Code |
---|---|---|
Single module | 7.0 | 0101 |
Advanced study in the main field
First cycle, has at least 60 credits in first-cycle course/s as entry requirementsBachelor’s level (G2F)
Grading scale
The grade requirements within the course grading system are set out in specific criteria. These criteria must be available by the course start at the latest.
Language
SwedishPrior knowledge
-Objectives
Content
Grading form
The grade requirements within the course grading system are set out in specific criteria. These criteria must be available by the course start at the latest.Formats and requirements for examination
If a student has failed an examination, the examiner has the right to issue supplementary assignments. This applies if it is possible and there are grounds to do so.
The examiner can provide an adapted assessment to students entitled to study support for students with disabilities following a decision by the university. Examiners may also issue an adapted examination or provide an alternative way for the students to take the exam.
If this syllabus is withdrawn, SLU may introduce transitional provisions for examining students admitted based on this syllabus and who have not yet passed the course.
For the assessment of an independent project (degree project), the examiner may also allow a student to add supplemental information after the deadline for submission. Read more in the Education Planning and Administration Handbook.
Other information
The right to participate in teaching and/or supervision only applies for the course instance the student was admitted to and registered on.
If there are special reasons, students are entitled to participate in components with compulsory attendance when the course is given again. Read more in the Education Planning and Administration Handbook.
Responsible department
Department of Animal Envrionment and Health
Cooperating departments:
Further information
Grading criteria
Betyg: Godkänd.
Lärandemål 1
Studenten redogör för de författningar som omgärdar veterinäryrket. Studenten beskriver övergripande nationell och EU-lagstiftning kring djurskydd, foder, livsmedel och läkemedel och redogör för hur författningarna tillämpas.
Lärandemål 2
Studenten använder djurskyddslagstiftningen för att svara på frågor om lagstiftningens innehåll och tillämpning, samt beskriver djurskyddsärendens handläggningsgång. Studenten skriver veterinärmedicinska intyg och utlåtanden på ett i juridiska sammanhang korrekt sätt.
Lärandemål 3
Studenten redogör för hur djurvälfärd objektivt kan bedömas.
Lärandemål 4 & 5
Studenten redogör för hur epizootier och zoonoser regleras i nationell och EU-lagstiftning samt förklarar hur lagstiftningen tillämpas på berörda sjukdomar. Studenten anger vilka sjukdomar som regleras av epizooti- och zoonoslagstiftningen,
Studenten redogör för principerna för kontroll av smittsamma sjukdomar och beskriver ansvarsfördelning och roller inom det nationella och internationella kontrollarbetet.
Lärandemål 6
Studenten använder lagstiftning som rör livsmedel, livsmedelssäkerhet och livsmedelskontroll för att svara på frågor om lagstiftningens tillämpning.
Lärandemål 7
Studenten tillämpar lagstiftning som rör användning och förskrivning av läkemedel samt utfärdar läkemedelsrecept enligt gällande bestämmelser.
Lärandemål 8 & 9
Studenten redogör för syftet med etisk reflektion och etikens olika grundkomponenter och för en saklig etisk argumentation.
Studenten tillämpar de centrala djuretiska teorierna på djuranvändning och vanligt förekommande situationer inom veterinäryrket.
För att bli godkänd på kursen krävs deltagande i obligatoriska undervisningsmoment (föreläsningar, övningar mm).
Examinationsformer för de olika lärandemålen:
Lärandemål 1
Skriftlig tentamen.
Lärandemål 2
Skriftig tentamen. och deltagande i övningar.
Lärandemål 3
Skriftlig tentamen.
Lärandemål 4 & 5
Epizooti- och zoonoslagstiftningen tenteras i skriftlig tentamen, i övrigt tenteras ämnet i sin helhet senare under utbildningen. Deltagande i gruppövning.
Lärandemål 6
Skriftlig tentamen, inlämningsuppgift och deltagande i gruppövning.
Lärandemål 7
Skriftlig tentamen.
Lärandemål 8 & 9
Skriftlig tentamen samt gruppövningar.
* Gruppövningar omfattar diskussioner och övningar i par eller grupp.