2 okt

Silvicum, Alnarp

Seminarie: Skogsbrukets potential att öka virkesutbudet i Alberta

interna händelser | seminarier, workshops |
Man står bredvid ett träd

Institutionen för sydsvensk skogsvetenskap välkomnar dig till ett seminarium med Brad Pinto, docent i skogsbruk från University of Alberta, Kanada.

Om föreläsaren:

Dr. Brad Pinno är en ledande expert inom skogsskötsel, med fokus på metoder för att förbättra produktiviteten och motståndskraften hos skogarna i Alberta. I sin roll som docent vid University of Alberta undervisar han även i skogsavverkning och transport samt leder första årets fältskola för skogsbruk.

Utöver sin undervisning och forskning är Dr. Pinno ordförande för UofA Forestry Program, biträdande redaktör för Canadian Journal of Forest Research och medlem i rådet för Canadian Institute of Forestry – Rocky Mountain Section. Han är också registrerad professionell skogsförvaltare i Alberta.

Med lång erfarenhet, inklusive som forskare vid Natural Resources Canada och som drift och planeringsskogsbrukare i norra Saskatchewan och Alberta, bidrar Dr. Pinno med en stor mängd kunskap och praktisk insikt i sitt arbete.

Läs mer om Dr. Pinnos arbete: https://apps.ualberta.ca/directory/person/bpinno#Overview

Tid: 2024-10-02 14:00 - 15:00
Ort: Alnarp