10 okt

Fyrishov, Uppsala

Välkommen att besöka SLU Youth Institute på vetenskapsfestivalen SciFest!

Två elever undersöker lådor med innehåll

Den 10-12 oktober är det dags för SciFest på Fyrishov. På torsdagen och fredagen kommer SLU Youth Institute vara på plats och vi ser fram emot att träffa skolklasser från mellanstadiet, högstadiet och gymnasiet. Kom och testa dina kunskaper om mat, diskutera FN:s globala hållbarhetsmål och sist men inte minst, var med och gissa vad som finns i burkarna!

Läs mer på SciFests hemsida!

Tid: 2024-10-10
Ort: Fyrishov, Uppsala
Mer information:

SciFest är en vetenskapsfestival med ett brett utbud av workshops, shower, tävlingar, forskarträffar och föredrag. Programmet är brett med både humaniora, samhällsvetenskap, naturvetenskap och medicin. Under en promenad på SciFest kan du gå från att borsta tänder på hundar till att programmera legorobotar, sen vidare till runarmbanden och kemiska experiment. Det smäller, bubblar och rör sig, luften är fylld av glädje och energi!

För mer information, vänligen kontakta koordinatorerna på youthinstitute@slu.se

Anna-Klara Lindeborg (koordinator Uppsala):
Telefon: +46-(0)18-67 12 30

Kristina Karlsson Green (koordinator Skåne):
Telefon: +46-(0)40-41 53 02

Elisabeth Nyström (koordinator Umeå)
Telefon: +46-(0)90-786 82 38