14 okt

Faculty Club, Ultuna, Uppsala

The Conversation Circle: Facilitators Training for New Conversations

seminarier, workshops |
Personer runt ett bord. Foto.

The Society for Transformative Conversations bjuder in SLU:s forskare och personal till en utbildning för facilitatorer, med fokus på tvärvetenskapliga och utforskande samtal. Utbildningen följs av en möjlighet att omsätta erfarenheterna i praktiken vid ett seminarium på Ultuna.

Kursen ges på engelska och vid två tillfällen:

14 oktober kl 9-12 och 18 okt kl 9-12. Det ges också möjlighet att pröva sina kunskaper under eftermiddagen den 21 oktober (kl 13-17).

Läs mer på den engelska kalendersidan

Kursen riktar sig till alla vid SLU med intresse för att facilitera nya dialoger och konversationer.

Organisatörer

Pernilla Glaser är utbildare, facilitator, terapeut, erfarenhetsdesigner och författare. Hennes expertis finns inom pedagogik, ledarskap och samarbetsmetoder.

Keri Facer är professor vid University of Bristol i England men är under tre år även knuten till SLU via August T Larssons gästforskarprogram vid SLU. Hon har mer än 25 års erfarenhet av tvärvetenskaplig forskning

Om The Society

The Society for Transformative Conversations är ett nytt spännande och utforskande projekt som finansieras delvis av SLU Future Food. Målet är högt satt; att bidra till att utveckla metoder för mer demokratisk kommunikation i olika samhällsfrågor. Själva kärnan i projektet är att förbättra vår förmåga att verkligen lyssna på varandra och ta in andras perspektiv, på vägen mot ett mer hållbart samhälle.

Reser du från annat SLU-campus?

För SLU-anställda som reser från andra SLU-campus är det möjligt att få reseersättning från SLU Future Food (futurefood@slu.se) om SEK 4500 per tillfälle.

För frågor och mer information, kontakta Jasmine Zhang, jasmine.zhang@slu.se

Anmälan

Anmäl dig här. Maximalt 10 deltagare. Om kursen blir fulltecknad kommer det att finnas en reservlista.

Tid: 2024-10-14 09:00 - 2024-10-18 12:00
Ort: Uppsala