18 sep

Bottenplanet Ulls hus, Campus Ultuna

Mingla med FAO – FN:s livsmedels och jordbruksorganisation

besök på slu |

En delegation från FAO (Food and Agriculture Organization of the United Nations) besöker SLU 18 september för att skriva under ett nytt samarbetsavtal och för att träffa studenter. SLU Global bjuder nu in dig att delta i ett samtal mellan SLU-studenter och FAO om hur vi kan bekämpa hunger. Det här är även ett tillfälle att diskutera karriärmöjligheter inom FN och att ta del av några studentarbeten kring framtidens livsmedelssystem.

Program 18 september kl. 10.00 - 11.20

• Delta i ett samtal mellan SLU-studenter och FAO om hur vi kan bekämpa hunger
  • Kolla in studentarbeten om framtidens livsmedelssystem
  • Utforska karriärmöjligheter på FAO
  • Utställning: An Eye for Science

Välkommen att delta!

Är du intresserad av en internationell karriär?

FAO erbjuder flera möjligheter för studenter och nyutexaminerade:

• FAO:s globala program för praktikanter, volontärer och stipendiater (IVF)
  • Junior Professional Officers Programme
  • Young Professionals Programme

Läs mer på FAO:s webbplats eller för fler möjligheter, besök SLU Globals webbplats.

Tid: 2024-09-18 10:00
Ort: Campus Ultuna
Lokal: Bottenplanet Ulls hus
Arrangör: SLU Global
Mer information:

Under besöket kommer bilder att tas för att användas på SLU:s webb, i sociala medier och i tryck. Kontakta fotografen på plats om du inte vill vara med på några bilder, eller skicka ett mejl till global@slu.se strax efter evenemanget.