23 jan

Utemiljödagen 2025

Barn vid vatten

Välkommen till Utemiljödagen 2025 – Förvaltning av naturbaserade lösningar

Femte upplagan av Utemiljödagen sker den 23 januari 2025 i Alnarp samt digitalt. Utemiljödagen fokuserar på att akademi och praktik möts för att främja utemiljöns förvaltning. Tillsammans kan vi samskapa kunskap om förvaltningsfrågor.

Temat för Utemiljödagen 2025 är Förvaltning av naturbaserade lösningar. Under senare år har naturbaserade lösningar kommit att användas allt mer som begrepp, och de märks särskilt i form av regnbäddar och gröna tak. Men vad innebär egentligen naturbaserade lösningar och hur kan de förvaltas? Vi presenterar och diskuterar med utgångspunkt i SLU:s aktuella forskning och praktiken.

Boka in den 23 januari! Anmälan öppnar under hösten.

Tid: 2025-01-23 09:00 - 15:30
Ort: Alnarp och Online
Arrangör: SLU Landskap, Landskapets governance och förvaltning
Mer information:

Utemiljödagen arrangeras i Alnarp. Det finns även möjlighet att delta online kl 9:30-11:45.

Märit Jansson
Universitetslektor vid Institutionen för landskapsarkitektur, planering och förvaltning

Telefon: +4640415135
E-post: marit.jansson@slu.se

SLU Landskap
SLU Landskap är en tvärinstitutionell plattform för samverkan och gemensam profilering av landskapsämnet inom SLU och en av de största miljöerna inom forskning och undervisning inom landskapsarkitektur i Europa.