SLU populär arbetsgivare

Publicerad: 09 november 2023

SLU är bäst i klassen bland alla lärosäten när Randstad listar Sveriges mest attraktiva arbetsgivare.

Undersökningen, Randstad Employer Brand Research, genomförs årligen och har drygt 4000 respondenter. SLU placerar sig på tolfte plats över attraktiva arbetsgivare 2023, inget annat lärosäte hamnar lika högt. En fråga som besvarades var ”Hur sannolikt är det att du skulle vilja arbeta för det här företaget?” Undersökningen visar att de svarande värderar attraktiv lön och förmåner högst, följt av trevlig arbetsmiljö samt balans mellan jobb och fritid.

– Det är tydligt att praktiska delar och trygghetsfaktorer kopplat till arbetet, såsom intressanta arbetsuppgifter, förmåner och långsiktig anställningstrygghet och en god arbetsmiljö är viktiga frågor, säger personaldirektör Anna-Karin Olofsdotter.

Det är första gången som SLU är med på listan över de mest attraktiva arbetsgivarna. Anna-Karin Olofsdotter tror att SLU lyckats kommunicera universitetets värderingar framgångsrikt.

SLU syns och hörs mycket i media och på andra sätt. Det är tydligt att vi är ett universitet som arbetar med livsviktiga frågor och det är attraktivt vare sig du arbetar som forskare, ekonom eller IT-utvecklare.