Workshop samlade unga forskare

Publicerad: 11 september 2024
Stefan om såddmedel

Workshopen Focus on Forests samlade ett tjugotal färska forskare för en temadag på nätverkande och tvärvetenskaplig forskning.

I måndags hölls en workshop för nya och blivande forskare i Umeå. Deltog gjorde forskare och forskarstudenter från såväl Umeå universitet som SLU. Under rubriken ”Focus on forests” inriktade sig workshopen på att underlätta tvärvetenskapligt nätverkande – en av kärnorna i Future Forests verksamhet – och på att ge en överblick över de steg unga forskare kan ta för att starta tvärvetenskapliga forskningsprojekt med skogsinriktning.

Deltagarna var nöjda och det kanske mest intresseväckande under förmiddagen var när Future Forests Irma Olofsson och Stefan Hupperts berättade om de såddmedel programmet delar ut varje termin.

Läs mer om såddmedel (deadline för ansökan 6 oktober).