Hoppa till huvudinnehåll

Forest Ecology and Sustainable Management

Vill du studera Forest Management, förankrat i ekologiska principer och fokuserat på hållbarhet mitt i den globala klimatförändringen? Då är detta rätt program för dig! Kom och ta din examen från universitetet rankad som nummer 1 i skogsvetenskap.

Student arbete
Silviculture field trip to Nydalasjön
Silviculture field trip to Nydalasjön.
Silviculture field trip to Nydalasjön
Silviculture field trip to Nydalasjön.

Programinformation

Detta tvärvetenskapliga program kombinerar skogsförvaltning, ekosystemekologi, ekofysiologi, markvetenskap och hydrologi för att ge studenter de kunskaper och färdigheter som krävs för att bidra till utvecklingen av ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbart skogsbruk, med fokus på den boreala regionen - världens största landområde.

Detta är programmet för dig som siktar på en karriär inom tillämpad skogsekologi, skogsvård eller skogsförvaltning, eller en forskarkarriär inom dessa ämnen.

I det här programmet får du kunskap direkt från de forskare som genom sin spetsforskning bidrar till ökad kunskap inom skogsvetenskap och skogsekologi, samt hur denna kunskap kan användas i skogsförvaltning mot olika mål.

Som student vid programmet har du möjlighet att, i konkurrens, söka till utbytesprogrammet TRANSFOR-M för ditt andra år av programstudierna. Inom TRANSFOR-M har du möjlighet att läsa ett år vid ett av tre partneruniversitet; University of British Columbia, University of Alberta eller Lakehead University. Efter fullgjorda studier uppfyller du kraven för att ansöka om en dubbel examen, en från SLU och en från det kanadensiska universitetet.

For more information Contact

Zsofia Réka Stangl

Researcher at the Department of Forest Ecology and Management; Department of Forest Ecology and Management, joint staff

Postal address:
SLU,