Ny sökning
FÖ0428

Marknadsföring

Information från kursledaren

2020-10-20
Välkomna till kursen!
Hej! Varmt välkomna till kursen! Vi träffas för introduktionsföreläsning i zoom tisdag 3 november 09:15-12:00. https://slu-se.zoom.us/j/3880265910 Meeting ID: 388 026 5910 Passcode: 2345 Hälsningar Annie Roos annie.roos@slu.se

2020-10-05
Welcome to the Swedish University of Agricultural Sciences
Here you find important information that will be useful before arriving to Sweden and while you are a student. https://student.slu.se/en/studies/new-student/check-list/ • You need to have a student account in order to access Ladok Student at SLU and to sign up for exams. • You must be admitted and registered to attend the course. Unregistered students may NOT stay on the premises, for reasons of insurance. • You have to register yourself via Ladok Student. The self-registration is open 5 workdays before the start of the course and 3 days after. If you have been admitted to the course with conditions, you cannot register online and must contact the course leader who decides if you can still register. Only registered students can participate in the course and have access to, for example, Canvas. • If you want to receive text messages with updates for the course, for example in case of cancelled lectures or room changes, please check that the correct mobile number is in Ladok Student as well as your e-mail adress. • During the second week of the course there will be a mandatory control of attendance. If you don´t participate in the control you risk losing your place on the course. • If you need special support, please inform the course leader at the start of the course, so that special arrangements can be made for example at the examination. Certificates from Nais shall be displayed every time. https://student.slu.se/en/study-support/study-support/funka/ • If you cancel the course, you should immediately notify the course leader via email, who in turn informs the educational administration to register a course break in Ladok. • You are automatically registered for the ordinary exams in Ladok Student. You can find your anonymous code in Ladok Student. Please note that you still have to register yourself for the re-exam in Ladok Student. This applies only to exams and re-exams within the department of economics. • Corrected exams can be collected by contacting ekon-adm@slu.se. Usually they will scan your exam and send it to you by e-mail. If you have any questions, please contact the administration by emailing ekon-adm@slu.se

Kursvärdering

Kursvärderingen är avslutad

FÖ0428-20116 - Sammanställning av kursvärdering

Efter att kursvärderingen stängt har kursansvarig och studentrepresentanten upp till en månad på sig att skriva kommentarer. De publiceras automatiskt i sammanställningen.

Andra kursvärderingar för FÖ0428

Läsåret 2024/2025

Marknadsföring (FÖ0428-40120)

2025-03-25 - 2025-06-08

Läsåret 2023/2024

Marknadsföring (FÖ0428-40160)

2024-03-20 - 2024-06-02

Läsåret 2022/2023

Marknadsföring (FÖ0428-40076)

2023-03-22 - 2023-06-04

Läsåret 2021/2022

Marknadsföring (FÖ0428-20116)

2021-11-02 - 2022-01-16

Läsåret 2019/2020

Marknadsföring (FÖ0428-20077)

2019-11-01 - 2020-01-19

Läsåret 2018/2019

Marknadsföring (FÖ0428-20138)

2018-11-05 - 2019-01-20

Läsåret 2017/2018

Marknadsföring (FÖ0428-20046)

2017-10-30 - 2018-01-14

Kursplan och övrig information

Betygskriterier

Betygskriterier för FÖ0428

Kursmål

3

4

5

Tentamen U/3/4/5

Redogöra betydelsen av centrala begrepp och modeller inom marknadsföring; redogöra för marknadsföringens funktion i företag, organisationer och samhällsekonomin

Redogöra förutsättningar och betydelsen av centrala begrepp och modeller inom marknadsföring; redogöra för marknadsföringens funktion i företag, organisationer och samhällsekonomin

Redogöra förutsättningar och betydelsen av centrala begrepp och modeller inom marknadsföring; kritiskt redogöra för betydelsen av marknadsföringens funktion i företag, organisationer och samhällsekonomin

Obligatoriska Moment G/U

Aktiv närvaro

Projektarbete G/U

Sammanställa en marknadsföringsplan som är tydligt disponerad och välskriven samt göra detta under given tidsperiod. Studenten kan sätta upp väl anpassade mål för en organisations marknadsföring och med grund i dessa genomföra utförliga analyser samt föreslå väl avvägda strategier, program och kontroller av måluppfyllelse. Studenten kan tydligt redogöra för sina slutsatser och ge välstrukturerad och konstruktiv återföring till andra studenter

Litteraturlista

  1. Principles of Marketing: Scandinavian edition (2nd edition). Författare: Kotler, P., Armstrong, G., och Parment ISBN: Pearson Education Ltd, UK Kommentar: Följande bok går också bra: Philip Kotler, Anders Parment. 2017. Marknadsföring: teori, strategi och praktik.

Kursfakta

Kursen ges som en fristående kurs: Ja Kursavgift: Studieavgift, endast för medborgare utanför EU, EES, och Schweiz: 26165 SEK Nivå: Grundnivå (G1N)
Ämne: Företagsekonomi
Kurskod: FÖ0428 Anmälningskod: SLU-20116 Plats: Uppsala Distanskurs: Nej Undervisningsspråk: Svenska Ansvarig institution: Institutionen för ekonomi Studietakt: 100%